5. Wandertag - Schlange
Heute muß die Schlange wirklich bezwungen werden, sei es durch Beschwö­rung mit dem Zauber­stab oder durch etwas zu essen, also meine Nahrungs­vorräte oder den Vogel.
Welcome to Adventure!!  Would you like instructions?
   NO
   IN
   GET LAMP
   GET FOOD
   XYZZY
   LAMP ON
   GET ROD
   E
   GET CAGE
   W
   W
   W
   DROP ROD
   GET BIRD
   GET ROD
   W
   D
   D
You are in the Hall of the Mountain King, with passages off in all
directions. 
A huge green fierce snake bars the way! 
   SECRET
You are in a secret canyon which here runs east/west.  It crosses 
over a very tight canyon 15 feet below.  If you go down you may not 
be able to get back up. 
   W
You are in a secret canyon which exits to the north and east. 
A huge green fierce dragon bars the way!
The dragon is sprawled out on a persian rug!! 
   E
You're in Secret East/West Canyon above tight canyon. 
   E
You're in Hall of Mt King.
A huge green fierce snake bars the way!
Mit SECRET kommt man immer an der Schlange vorbei, nur lauert dahinter der Drache oder der gestrige Weg ins Verderben.
   KILL SNAKE
Attacking the snake both doesn't work and is very dangerous.
   WAVE ROD
Nothing happens.
   DROP FOOD
Ok
   DROP BIRD
The little bird attacks the green snake, and in an astounding flurry
drives the snake away.
Ich wußte gar nicht, daß es ein Greif­vogel ist, der sich über Schlangen hermacht. Haupt­sache sie ist weg. Vogel und Käfig lasse ich zurück.
   DROP CAGE
Ok
   W
You are in the west side chamber of the Hall of the Mountain King.
A passage continues west and up here. 
There are many coins here!
   GET COINS
Ok
   W
You are at a crossover of a high north/south passage and a low east/west
one.
   W
You are at the east end of a very long hall apparently without side 
chambers.  To the east a low wide crawl slants up.  To the north a
round two foot hole slants down.
   W
You are at the west end of a very long featureless hall.  The hall
joins up with a narrow north/south passage. 
   W
There is no way to go that direction. 
A little dwarf just walked around a corner, saw you, threw a little 
axe at you which missed, cursed, and ran away.
You're at west end of Long Hall.
There is a little axe here. 
   N
You are at a crossover of a high north/south passage and a low east/west
one.
   S
You're at west end of Long Hall.
There is a little axe here. 
   S
You are in a maze of twisty little passages, all different. 
   DROP COINS
Ok
   N
You are in a maze of little twisty passages, all different. 
Jetzt habe ich wohl Richtung Süden ein Laby­rinth betreten, aus dem ich nach Norden nicht wieder heraus­komme.
   N
You are in a twisting little maze of passages, all different. 
   N
You are in a maze of twisting little passages, all different. 
   N
You are in a maze of little twisting passages, all different. 
   N
You are in a twisty little maze of passages, all different. 
   N
You are in a maze of twisty little passages, all different. 
There are many coins here!
Hier ist also wieder der Eingang. Wenn die leicht unterschied­lichen Texte nicht in die Irre führen, dann muß man keine Gegen­stände ablegen, um sich zu orien­tieren.
   GET COINS
Ok
   S
You are in a maze of twisting little passages, all different. 
   S
You are in a maze of little twisty passages, all different. 
   S
You are in a maze of little twisting passages, all different. 
   S
You are in a twisty maze of little passages, all different. 
   S
You are in a twisty little maze of passages, all different. 
   S
You are in a twisting maze of little passages, all different. 
   S
You are in a little maze of twisting passages, all different. 
   S
Dead end. 
There is a massive vending machine here.  The instructions on it read:
"Drop coins here to receive fresh batteries." 
   DROP COINS
There are fresh batteries here. 
   GET BATT
Ok
Nun habe ich Batterien für mein Geld bekommen. Aber mir ist immer noch nicht klar, wie ich hier wieder raus­komme. Deshalb Schluß für heute.
   INVENTORY
You are currently holding the following:
brass lantern 
black rod 
batteries 
   QUIT
Do you really want to quit now? 
   YES
Ok
You scored  61 out of a possible 350, using   55 turns.
Your score qualifies you as a Novice Class Adventurer.
To achieve the next higher rating, you need 40 more points.
Es sind die üblichen 57 Punkte (zwei Grundpunkte, dreimal 10 für unverbrauchte Leben, 25 für das Eindringen in die Höhle) und jeweils zwei für die Sichtung der Schätze, nämlich der Münzen und des Teppichs.

Das Labyrinth ist nicht sehr groß oder vertrakt, weshalb man durch zufäl­liges Rumlaufen bald an den Ausgang zurück oder sogar zum Auto­maten kommt. Wenn man sich aber überall viel Zeit läßt, dann werden die Batte­rien wirklich erforderlich, denn nach 330 Be­we­gungen im Schein der Lampe heißt es:
Your lamp is getting dim.  You'd best start wrapping this up, unless
you can find some fresh batteries.  I seem to recall there's a vending
machine in the maze.  Bring some coins with you.
Und wer dann keine Batterien hat, muß sich schnell welche beschaffen oder ans Tages­licht, denn sonst droht der Tod:
You are in a twisty little maze of passages, all different. 
   N
Your lamp has run out of power. 
It is now pitch dark.  If you proceed you will likely fall into a pit.
   S
You fell into a pit and broke every bone in your body!
Oh dear, you seem to have gotten yourself killed.  I might be able to 
help you out, but I've never really done this before.  Do you want me 
to try to reincarnate you?
   YES
All right.  But don't blame me if something goes wr...... 
                    --- Poof!! ---
You are engulfed in a cloud of orange smoke.  Coughing and gasping, 
you emerge from the smoke and find....
You're inside building. 
There are some keys on the ground here. 
There is a bottle of water here.
There's not much point in wandering around out here, and you can't
explore the cave without a lamp.  So let's just call it a day.
Batterien und Ausgang müssen also schneller gefunden werden. Besser ist es wohl, das Laby­rinth ganz zu meiden und fertig zu werden, bevor die Lampe erlischt. Wer gerne endlos umher­läuft statt erneut zu beginnen, also mit diesen 330 Schrit­ten nicht auskommt, der kann die Anzahl auf 1000 erhöhen, indem er auf die Eingangs­frage mit YES antwortet und sich die Hilfe anzeigen läßt. Nur kommt er dann nicht mehr auf die volle Punkt­zahl, weil für jeden Hinweis Punkte abge­zogen werden. Wer noch länger in der Höhle bleiben möchte, muß seine Münzen für die Batte­rien opfern. Mit RUB LAMP an der Lampe zu reiben, hilft nicht.

Eigentlich kommt man leicht aus dem Laby­rinth mit den lauter verschie­denen Gängen heraus, weil alle Posi­tionen anders beschrieben werden. Ohne den Raum mit dem Auto­maten sind es elf Posi­tionen. Ihre Beschrei­bungen und Über­gänge sind geson­dert im unten­stehend ver­link­ten Beitrag beschrie­ben. Natür­lich auch im ange­prie­senen PDF-File.

weiter | Labyrinth | Übersicht | abenteuer (pdf, 163 KB)

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